In Life : Everyone Is A Traveller

In Life : Everyone Is A Traveller

s.a.n.g t.e.r.u.n.a. b.e.l.a.j.a.r. b.e.r.d.i.k.a.r.i.~.

pohon keladi renek berdangdut sakan ditiup hangen utara. selimut gebu aku tarik sampai ke aras dada. sejuk pagi ni bukan kepalang, mungkin sebab semalam angin bertiup kencang menyejukkan segala ruang blok 4. mata masih tertutup rapat..mengantok lagi kot. dalam suara hati berbisik kecil menyuruh tubuh bangun..

'bangunlah en ieman ooii~ pegi basuh baju!"

masih, aq mahu tidor..mahu nikmati hujung minggu ni...sehinggalah ingatan itu datang kepadaku! 
'shoot! lupa~ baju masih berbaki dua baldi belom dibasuh..direndam nya sudah..cuma masih belom disental mengilangkan daki daki nakal..' haih~ kesempitan hujung bulan memaksa aq membasuh baju secara manual..xde laundry service bagiku~

dengan perasaan malas, selimut dilipat bagi kemas, (ahakz!)..bantal bantal empuk ditumbuk, ditampar tampar bagi mengembalikan kegebuaan mereka.. masalah datang bila aq terlupa mengasingkan my feveret sweater dari rendaman! shial~ habis bertompok tompok coklat sweater haku! cam gampang la nak mnyental semua tompakan tuh! malasnyer nak wat..malasnyer......berbekalkan tenaga pagi, baju yg direndam aq sental semuanya..tangan terasa patah dibuatnya! sweater aku yang satu tu dalam keadaan krikital..kalo kat hospital, dah masuk ICU dah..kaler brown yg melekat kat sweater tuh punya lah susah nak tanggal..last2 aq wat yg tedaya jer; pegi jemor..kalo x tanggal jugak esok, akan ku rendam dikau dalam air panas! hahaha~

ini lah keadaannya bila sang teruna hidup tanpa ibunya, kalo kat umah..mesti mama yang setelkan semua benda nih..hah! hidup jadik perantau memang susah..kalo kat malaysia pon dah susah, mcm mana la kat UK nanti? haiah~ jawapannya, kena belajar la berdikari..berdiri diatas kaki sendiri~

2 comments:

♥chentatiku♥ said...

biasalah laki..kalau seminggu sekali basuh baju tu kira cukup rajin lah~

saiful al ieman said...

hahah~
memang !

england.one album, a million memories