In Life : Everyone Is A Traveller

In Life : Everyone Is A Traveller

a. p.e.r.s.o.n.'.s. d.r.e.a.m.s.~.

a. p.e.r.s.o.n.'.s. d.r.e.a.ms..~.


a person's dreams~


i was going through my lappy's folders to update all the messy files. to my surprise, i found a file tilled after my name~ ahakz! it was the article dat i have mentioned in previous post..hahahhaha~
it made me realized dat i am such a 'good' person actually~ XD..(wat a pain in da ass~)


Nama : Saiful Al Ieman
Kumpulan : SPM 2007

Tanggal 27 mac 2008, menandakan satu era baru dalam hidup saya. Keputusan Sijil Pelajaran Malaysia yang diperolehi pada hari tersebut telah membuka peluang yang sebesar besarnya untuk saya melanjutkan pelajaran. Saya telah mendapat tawaran menyambung pelajaran dari kesemua enam institut pendidikan yang saya pohon iaitu dari ;
ALAM -Cadet Sponsorship Programme, Diploma in Nautical Studies
IPG kampus Bahasa Antarabangsa –Bachelor in Education (TESL)
Kolej matrikulasi Kuala Nerang - aliran sains hayat
Malaysia Airlines System - Kadet Juruterbang
UITM - Ijazah Sarjana Muda Sains Seni Bina
University Malaysia Perlis - Diploma Kejuruteraan Pembuatan


Pada mulanya saya telah memilih untuk mengikuti program Matrikulasi di Kolej Mara Kuala Nerang Kedah, namun setelah keputusan calon yang terpilih untuk mengikuti Program Kursus Perguruan diumumkan, saya telah mengubah haluan saya. Hal ini disebabkan oleh ibu bapa saya menginginkan saya untuk menjadi guru walaupun pada permulaannya saya tidak mempunyai minat dalam profesyen ini. Namun kata orang, tak kenal maka tak cinta. Mengikuti program ini telah memberi saya seribu satu kenangan indah. Walaupun masih lagi dalam program kursus persediaan (foundation) yang akan tamat pada tahun 2010, saya telah diperkenalkan dengan gaya hidup ‘kampus’ yang sememangnya berbeza dengan gaya belajar di sekolah dan InsyaAllah, pada September 2010 nanti saya akan berangkat ke Canterbury Christ Church University, Kent, United Kingdom untuk menyempurnakan ijazah saya selama tiga tahun.
Bercakap mengenai keedah untuk berjaya, saya tidak mengamalkan apa apa cara yang istemewa. Saya juga sama seperti anda, seorang pelajar yang suka membuat bising di dalam kelas, berjenaka bersama teman-teman dan melaksanakan rutin sebagai seorang pelajar. Cuma satu pesan saya, hormatilah ibu bapa dan guru anda. Dengan berkat mereka, anda akan berjaya. Jika anda seorang pelajar yang agak lemah, perbaiki paradigma anda. Mantapkan usaha jika anda ingin berjaya. Charles Cahier seorang pengkaji bahan purba Perancis pernah berkata ‘Kejayaan tidak datang kepada manusia yang leka. ‘. Justeru peka dengan persekitaran anda. Ambil perhatian bahawa anda akan menduduki peperiksaan yg penting pada masa hadapan. insyaAllah, anda akan berjaya!
Ps* untuk adik adik di SMKKK II, selamat berjaya untuk anda sekalian!


heck! wat i have wrote? ahakz~ that was me tough~ hahah




5 comments:

fatihah said...

ogy n aku berpendapat bahawa muhammad syaifullah patut masuk mas airlines...hot u....!! auw!

Mr.Shy said...

hahah~
xderk rezeki kak..mk cik aq bg seribu satu pendapat suh aq x jadik pilot.
nak wat cmne..rezeki aq jadik cekgu kot!
berbanggalah saya^^
hohoho=)

j a z z a said...

hye.
sorry for askin.
btw, mcm mane u apply for MAS?
ingt nk apply for my adik.
thanks!

Mr.Shy said...

hey jazza~
erm i think u can apply it via online
but mine, i applied it via letters. u can find the advertisement in 'UTUSAN' newspaper. from there, u just follow the instructions.

if ur brother application accepted, MAS officers will call him and ask him to come to subang airport for further process. there he has to seat for certain xm and interview before he is enroll into the program. btw,its during my tyme.for the current time, the might process change.pape pon, gud luck!

j a z z a said...

thanks a lot!
:))

england.one album, a million memories