In Life : Everyone Is A Traveller

In Life : Everyone Is A Traveller

m.a.i.n. z.a.p.i.n.~.

jumaat lepas, selesai solat magrib, aku pakai bagi nampak macho siket.rambut aku sikat bagi lurus. baju ala ala budak nerd aku pakai jatuh ke badan.seluar jeans kaler gelap pudar aku matchkan ngan baju.selesai pakai jam, kasut pulak aku pilih.ada dua pilihan.satu kasut paul smith kaler putih belang belang merah belah tepi dengan kasut ala ala kungfu petak hitam putih.pilih punya pilih, kasut kungfu aku pakai.selesai semua, aku turun ke park bus..

dua tiga minit jejak kaki dalam bus, henpon berdecit.ringtone 21 guns sayup sayup bunyi dalam poket seluar.dengan gaya macho, henpon aku tarik keluar. bukak skrin-nama pemanggil tertera

fatihaha ipba calling~
"eh demo, ado gapo bowoh tu demo" 
"kawe nop g aswara ni demo, ada jemputan main zapin"

dua tiga minit melalak dengan phatty, panggilan di end kan.tiba masa bus bergerak, aku duk diam.sekali sekala bercakap ngn member sebelah.sebenarnya ini dah kali ketiga aku ke aswara. kali pertama dulu pegi dgn kawan tengok budak budak aswara berseni dalam JAMU. dalam diam aku kagum. mereka hebat dalam berseni.aku ingatkan anak mak cik limah kampung sebelah je yang hebat berseni, rupanya budak aswara pon sama hebat.kali kedua, theater dari universiti chulalongkorn yang aku tengok.hebat!. dan ini kali ketiga, untuk main zapin.

sampai di aswara, aku dah x sabar nak masuk panggung eksperimen. tiket dah beli. show dah mula.dah masuk dance ke dua dah pun.aku masih lagi kat luar.cam gampang.dua tiga minit, akak manis bagi masuk.dapat seat bahagian depan.haha.zapin melayu memang hebat.dan aku terkesima bila ada zapin dari kelantan.zapin salor nama nya.ada ka? sepanjang di kota bharu, x penah pulak aku tengok zapin salor.tapi aku terlepas zapin tersebut.masuk zapin yang ketiga dan seterusnya, aku dan beberapa kawan yang lain bertepuk bagai nak rak.terpegun dengan keunikkan zapin produk aswara.

dalam diam, aku usha minah yg berzapin.cute!.aku suka.haha.masuk waktu rehat, aku ke luar. menjenguk amoi di pintu masuk yang seakan akan mempromote sumthing. dia punya cakap memaksa aku beli majalah yg dijualnya.huh.habis doblas hengget aku.then, acara disambung. samar samar aku nampak kawan aku si izz berzapin sama.kesana kesini rancak berzapin.dalam hati, aku berbisik perlahan.mesti penat nak mam.tamat main zapin, aku bertepuk sakan lagi.tangan naik merah asyikbertepuk tampar.habis acara, selepas menunggu si izz yang barangkali sibuk bersama penonton, aku berjalan pulang ke bus.lima minit, bus penuh.dari awara kembali ke ipba.


 
 amoi amoi cute dalam jamu 2009~




No comments:

england.one album, a million memories