In Life : Everyone Is A Traveller

In Life : Everyone Is A Traveller

.k.a.w.e.n. .d.a.n. .d.u.i.t.~.

yea! ~ cuti!! macam biasalh.cuti cenggini, duk umah, layan movie, menghadam segala jenis makanan yang ada di rumah dan tidur jua. tapi semalam, diajak sama bonda ke rumah sanak saudara mengundang mereka ke majlis kesyukuran keluarga dan majlis khatam quran yang akan dilangsungkan dalam masa terdekat.

dalam enak berbicara, seorang makcip, merangkap auntie yg kurang aku kenal menanyakan soklan cepu mas

"yang ni ke nak kawen?" dengan muka selamba senyum menghadap aku yang sedang malu malu kucim~

"haha~saya? kawen? haha..makcip ni lucu lah..mana ade"

"ouh~ makcip pon pelik,muda sngat, tapi dah nak kawen (sambil tersipu malu)" haha~

adeih.maaplah.tapi bukan masa tuk pikir sal kawen lagi.pagi tadi lagi advanced.tuk guru tempat aku mengaji siap bagi nasihat lagi.

"jangan duk ikut minah saleh kat sana nanti.walaopun diorang cantik, orang kita lagi cntik.cantik ngn budi pekerti, agama" 

raeaksi aku? speechless..*tsk.tsk*

tutup citer~ 
tengah hari tadi g bank.saje nak update buku bank.curious nak tahu berapa juta aku dah abeskan dalam tempoh dua tahun yg lampau~ 

wang keluar = MYR 13 126.00, oh my.aku bela anak ke bnyak sangat guna dwet nih/ =.=!



4 comments:

ct-kama said...

hahaha....kawen???..mmm..mesti ajak aq cam maner pon...jngn ambek mat saleh sudah...macam la xcukup cantik ngn orng melayu kita nie...
~anyway..pegi sana jangan luper aq sudah ler...kan balik ni ader yang nak kene penumbok besor aq~ hahahahah.....(^_*)

saiful al ieman said...

hahah~ baep..mesti la aku ingat mum~ scandal sek menengah..hahhaha~~

btw~ mari dumos des.8/7 nih.ado wat make sikek.bowok family terus.huhuhu

ct-kama said...

hahaha...scandle sekolah eh...xper2...kenangan manis tu..kah3...

8/7...bln 7 eh..aish3...xbleh la yang... i balik melaka la yang oii, masok class...xsempat nk jumpa u...
xper2..wajahmu tetap dalam hatiku...hahahha...(^_*)

saiful al ieman said...

x pew2~ pape pon,
doakan aku!! hahah~

btw.gud luck in ur studies^^!

england.one album, a million memories