In Life : Everyone Is A Traveller

In Life : Everyone Is A Traveller

i'm back~

Mr. Shy is back~! XD

20.17 hours
July 27th, 2011
Canterbury,
South East England.

semalam malam, langit canterbury mendung. hari ni, sama, mendung ala ala mahu hujan; tapi tak hujan. biasalah cuaca uk; unpredictable. aku lak hidup sebagai perantau berkerjaya dua tiga menjak nih. sebab tu jarang berblog. maaf lah, teman busy sebenarnya. haha!

kalo winter break tahun lepas aku kerja sebagai cashier kat town, summer break tahun ni aku keje sebagai casual worker kat kent hospitality lak. ala, keje ala ala housekeeping gitu (memang keje housekeeping pon). gua cakap sama lu, keje nih memang terbaik la. dah macam remaja berkerjaya aku rasa. setiap hari bangun jam 7.30 pagi, lagi awal dari waktu biasa aku bangun nak g kelas. kalo nak g kelas, nak bgun kol 8 pagi pon susah. mahu alarm snoozing empat lima enam kali baru mahu bgun. tapi, sebab nak cari duit summer break nih, alarm tak sempat nak snooze kali ke dua, dah siap siap bangun. terbaik lah!

oke, rutinnya, pagi pagi kol 7.30 aku bgun buat brunch box nak makan masa keje nanti. biasanya aku prepare sandwich salami je. senang dan cepat. pada yg tak tahu salami tu ape, salami tu cam sosej besar yg dibalut ngn plastic. i mean betol besar. mahu cam jadi kayu besbol pon ade. tapi ade je salami yg pendek. by 8, aku dah siap siap tukar baju and prepare my stuff semua. semua masuk dlm beg sandang, dan jalan.

hah, part jalan ni lagi satu keajaiban dunia. tiap tiap hari aku jalan dari rumah sampai ke tempat keje. 3.5 km pergi. 3.5 km balik.pergh! memang fit la kau shy! haha. usually, aku sampai kat tempat kerja around 10 to 9. lepas clock in, tunggu team leader aku, lorraine datang, ambek barang barang nak bersihkan umah semua pastu gerak. depends la, biasanya aku buat umah kalo ngan lorraine, sebab lorraine tak suka buat apartment. tapi kalo lorraine tak datang keje sebab sakit ke, malas ke, aku g keje ngn debbie. puh, si debbie ni memang lucu. caye lah. kalo ngn debbie, biasanya aku buat flat. tak tahu la kenape. tapi memang akan buat flat. macam -macam istilah la ade keje housekeeping nih; spring cleaning, turn round, back to back, refresh, service dan macam macam lagi.haha,ambek kau!

keje kat as housekeeping nih tak de la susah sngat. agak agak cam bersih umah bila nak raya. tak gitu kawan kawan kent hospitality semua? haha. biasanya, aku kemas dapur sebab ade bnyak benda bole buat kat dapur dan aku suka 'take time'. maksud aku, tak rush la. bukan tak buat keje. bukan, bukan. bukan makan gaji buta ya.haha.  kalo dapur orang laen ambek, aku akan buat bilik, make bed tak pon cuti bathroom. normally, kalo ngn lorraine, keje dari jam 9 lebih lebih (kadang kadang kol 10 baru start keje.hihi) smpai 10 to 11, pastu tea break 40 mins. pastu smbung keje balik.


my record. macde 3 beds in a room. nakal sungguh adik adik belanda yg stay sini. =p

keje punya keje sampai jam 3. kalo rajin dan ade peluang, akan buat OT sampai jam 4. kalo rajin la. nak balik, clock out kat office, pasang mp3 dan jalan.haha! uh ya, dalam team aku ade tiga orang. aku, my team leader, dan smita (awek nepal). dulu ade ah moi, fei fei nama dia. tapi dia dah quit sebab dia pegi euro trip. oke la, dah penat. next post, aku share pasal pegi party umah smita lak. sempena dia graduate. oke bebeyh. chiou!

7 comments:

Hush said...

bestnya kerja!!
salami takde jual kat malaysia..
pernah nampak dalam kartun disney dulu dulu je.
huhu~

Anonymous said...

dlu wan keje housekeeping at hotel istana kl lgi truk.....ape lgi jmpe guest pak arab.....kat dlm bilik bnyak smpah, blh mncecah thap gunung kinabalu....hahaha, tpi dah kjei wan, so nak xnak mmg kene lah buat.....huhuhu

renjizakura said...

yesss
you are back
:)

Mr.Shy said...

hush- hush!

hey, lama x jumpa! XD. add my new fb acc lols!
nak try salami? nanti bawak balik! hihi~

wan~ tak kisah. asal dwet masuk! haha~

renji~ yeah, i'm back!

Anonymous said...

wah, awk ni hotelier ea?

Anonymous said...

u keje kat oversea ker? as a hotelier?

Mr.Shy said...

x de lah. not as hoteliar, but more to housekeeping service. me a student in Canterbury UK. it's summer break now, so i am working! XD

england.one album, a million memories